رئیس‌جمهور: عدالت‌گستری و حمایت از محرومان از ویژگی‌های هویتی دولت مردمی است

رئیس‌جمهور عدالت‌گستری و حمایت از محرومان را جزو ویژگی‌های هویتی دولت مردمی خواند و گفت: بر همین اساس و مبانی دین اسلام، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را جزو مهم‌ترین وظایف خود می‌دانیم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در ضیافت افطار با ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، با تبریک فرارسیدن بهار قرآن و گرامیداشت تقارن آن با بهار طبیعت، ایتام را فرزندان ایران اسلامی و آینده‌سازان کشور خواند و به آنان توصیه کرد با همت و جدیت در تحصیل علم و فراگیری مهارت، خود را برای نقش‌آفرینی مسئولانه و مثمر ثمر برای آینده ایران اسلامی آماده کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه لازمه رشد و موفقیت، داشتن پشتکار و کسب علم و مهارت است، افزود: بسیاری از انسان‌های نامدار در محرومیت و گرفتاری به موفقیت‌های چشمگیر دست یافته‌اند و این نشانه‌ای است برای همه ما که بدانیم هیچ گاه نباید از درگاه خداوند متعال ناامید شویم و هرگز دست از تلاش و کوشش نکشیم.

آیت‌الله رئیسی با مرور فضیلت‌ها و جایگاه الهی ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: باید قدر تمام لحظات ماه رمضان را بدانیم و بی‌تردید اگر انسان با خداوند ارتباط قلبی برقرار کند، خداوند نیز در سختی‌ها دستگیر آن خواهد بود.

رئیس‌جمهور عدالت‌گستری و حمایت از محرومان را جزو ویژگی‌های هویتی دولت مردمی خواند و گفت: بر همین اساس و مبانی دین اسلام، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را جزو مهم‌ترین وظایف خود می‌دانیم و باید این کودکان دوشادوش سایر کودکان این مرز و بوم، از همه شرایط لازم رشد فردی و اجتماعی برخوردار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ایتام حاضر در ضیافت افطاری تصریح کرد: شما همگی فرزندان این کشور هستید و همه ما مسئولان خدمتگزار شما و سایر اقشار ملت شریف ایران هستیم. از خداوند متعال می‌خواهم قدر این فرصت را خوب بدانیم و بتوانیم آن چنانکه شایسته ملت شریف ایران است، خدمتگزاری کنیم.

آیت‌الله رئیسی افزود: شما جوانان و نوجوانان عزیز باید از فرصت جوانی خود استفاده کنید، تا همزمان با رشد جسمی و تحصیل دانش، به تزکیه نفس و خودسازی هم بپردازید تا علاوه بر اینکه انسان مفیدی برای جامعه می‌شوید، در پیشگاه خداوند متعال نیز فردی ارزشمند و کامل باشید.

رئیس‌جمهور در پایان ایتام را به شکرگزاری از خداوند متعال و دعا برای والدین و مربیان خود توصیه کرد و گفت: هر چقدر در حق والدین و مربیان خود دعا کنید خداوند نیز راه‌های موفقیت پیش روی شما را خواهد گشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    7 0
    ایران مردم غیرتمند دارد ولی هر چه هم غیور باشی فقر کمکم آنرا ذوب میکند
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 1
    روحانی از این کارا بلد نبود
    • کلیم IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      شنیدم فقر زدایی درست ساعت 24 روز آخر اسفند انجام شده و از اون روز هیچ فقیری در ایران وجود نداره
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 0
    وقتی تمام بیت المال نفت گاز انرژی وارز درخدمت کارکنان حققیها امتیازیها سهنیه ایها رئیسی هم که هیچ کاری نمیتونه بکنه-
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 1
    دولت گدا پرور فقط می خواهد با پول پاشی خود را بین اکثریت جامعه که به ناحق محدود شده امکان رشد پیدا نکرده اند شیرین کند. البته اولش خوب است بعد فاجعه فرار مغز ها و عدم تمایل به کسب علم ومهارت ایجاد می شود. دولت باید برای قشر محروم کار درست کند. یعنی دست از قیمومیت مردم بر دارد. اجازه بدهد مردم خود کار وتولید کنند. وظیفه دولت در این زمینه فقط اموزش علم ومهارت است.
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 0
      درود-محروم زایی نکنند که نخواهند ازمحرومان حنایت کنند
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 1
      درود
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 1
    فقط حرف و شعارهای پوچ
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    نمیخوادمحروم زایی کنید که بخواهیدازمحرومانی که تولید کردید،حمایت کنید!
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      روحانی محرومیت تولید میکنه رییسی محرومیت رفع میکنه
  • ش. AE ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    دولت باید از محرومان حمایت کنه چون افراد بزرگ همیشه از قشر محروم بودن
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      1 0
      تنها راه ایجادعدالت هست که محرومزدایی میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس